gasten online
Inloggen/lid worden
Ik wil starten
(stappenplan)

Hoe je Google Mijn Bedrijf inzet voor jouw horecabedrijf

Niet alleen jouw offline, maar ook jouw online zichtbaarheid is van essentieel belang als horecaondernemer. Google is daar een belangrijk onderdeel van, maar ook Google Mijn Bedrijf. In dit artikel lees je meer over Google Mijn Bedrijf.

Hoger in Google met jouw horecabedrijf

Als jij een horecazaak hebt, is het belangrijk dat jij je inschrijft bij Google Mijn Bedrijf. Dit is volledig gratis.

Je vult dan een speciale profielpagina voor jouw bedrijf in, die wordt geïndexeerd door Google. Onderstaand vind je een voorbeeld van hoe Google Mijn Bedrijf-pagina’s eruit zien in de zoekresultaten. Als je googelt op ‘restaurant Utrecht’, vind je bijvoorbeeld dit:

Hierdoor krijgen de bezoekers direct jouw contactgegevens te zien, hoeveel sterren andere bezoekers jouw restaurant hebben gegeven, wat de sfeer is van jouw restaurant en of je geopend bent. Uit onderzoek blijkt dat het erg belangrijk is om jouw bedrijfspagina op Google Mijn Bedrijf volledig in te vullen. Het is echter ook van belang dat jouw eigen website op SEO vlak goed ingericht is.

 

Wat moet je in ieder geval invullen bij Google Mijn Bedrijf?

 

Contactgegevens

Waar ben je te vinden? Wat is je adres, telefoonnummer, e-mailadres, sociale mediapagina’s, website, openingstijden en alle andere relevante informatie. Jouw bedrijfspagina wordt het eerste getoond aan mensen die het dichtstbij jou zijn: je komt hoger in de resultaten bij je buurvrouw dan bij iemand een stad verderop.

LET OP Deze gegevens moeten exact overeenkomen met wat jij communiceert op je eigen website.

TIP Google vindt een vast telefoonnummer belangrijker dan een 06-nummer.

 

Jouw menukaart

Het is heel belangrijk om jouw menu toe te voegen. Hoe vollediger, hoe relevanter Google jou vindt. Zorg dat je deze dus ook zeker vermeldt!

 

Trefwoorden

In Google Mijn Bedrijf moet je jouw bedrijfsnaam invullen. Zoals je ook al in bovenstaand voorbeeld kunt zien, helpt het om de plaatsnaam toe te voegen aan jouw bedrijfsnaam, zoals ‘Restaurant de Jong Utrecht’. Je komt dan hoger in de zoekresultaten. Als je teveel trefwoorden gebruikt, bijvoorbeeld ‘Restaurant lunchroom brasserie de Jong Utrecht’ wordt je gestraft en kom je lager in de zoekresultaten van Google.

 

Categorieën

Je kiest bij Google Mijn Bedrijf categorieën die passen bij jouw producten of diensten. Bij ‘eten en drinken’ passen bijvoorbeeld allerlei categorieën, van ‘Bar’ tot ‘Amerikaans restaurant’, ‘Familierestaurant’, ‘Eetcafé’, ‘Pizzeria’ of ‘Theehuis’. Hier vind je een handige lijst met categorieën waaruit je kunt kiezen.

De laatste tip: als je je aan hebt gemeld, krijg je een code waarmee je jouw pagina verifieert. Vergeet dit niet!

TIP Lees ook het artikel 'hoe kom ik hoger in de zoekresultaten van Google?' voor optimale online vindbaarheid! 

Deze tips helpen jou hoger te eindigen in de zoekresultaten van Google, zodat jouw horecabedrijf eerder opvalt!

Heb je vragen over dit onderwerp of wil je advies?


   
ikwordhorecaondernemer.nl is een initiatief van ikwordzzper.nl.

x

Bedankt voor je interesse in deze download. Wij hebben deze download beschikbaar gesteld via zzpmodelovereenkomsten.nl, je kunt jezelf daar gratis aanmelden, online het model invullen, online ondertekenen en bewaren. Klik hier om jezelf gratis aan te melden.
Om een bestand te kunnen downloaden, moet je ingelogd zijn. Login of registreer jezelf hier!
Log in om je download te openen
Vul onderstaand jouw mailadres in en ga akkoord met de voorwaarden om jouw download per mail toegestuurd te krijgen.