Klanten/customer segments
Op welke doelgroep richt jij je? Welke gasten gaan jouw restaurant, café, brasserie of wat voor horecaconcept je ook opricht, bezoeken?
Toegevoegde waarde/value propositions
Wat maakt jou anders dan je concurrenten? Waarin ligt je toegevoegde waarde en waarin onderscheid jij jezelf? Ben je goedkoper? Lever je extra services?
Kanalen/channels
Hoe ga jij jouw doelgroep benaderen en hoe kunnen ze jouw producten afnemen? Ga je ook online verkopen of meerdere vestigingen openen? Hoe spreek jij je doelgroep aan?
Klantrelaties/customer relationships
Hoe houd je je gasten vast? Hoe zorg je ervoor dat ze terugkeren en tevreden blijven? Hoe houd je de relatie tussen jou en je gasten goed?
Benodigdheden/key resources
Wat heb je nodig voor jouw bedrijf? Denk aan: een locatie, apparatuur, menukaart et cetera.
Leveranciers/key partners
Met welke leveranciers ga je in zee? Wie levert jouw ingrediënten en producten? Wie levert jouw apparatuur? Wie heb je nodig om jouw bedrijf draaiende te houden?
Activiteiten/key activities
Wat zijn jouw kernactiviteiten? Hoe ga je waarde toevoegen aan jouw klanten?
Kosten/cost structure
Wat zijn de kosten van jouw bedrijf? Denk aan apparatuur, inkoop, inrichting, locatie en meer.
Inkomsten/revenue streams
Hoe ga je je geld verdienen? Hoeveel gasten heb je nodig om je omzetdoelen te behalen? Wanneer maak je winst?
TIP Hieronder kun je een gratis voorbeeld Business Model Canvas downloaden.